MÄRTHA – the musical

Jeg vil begynne med å applaudere. Latter gjør sin første musikal på mange år. De kjører på med flere musikere, mange aktører på scenen og skriver eget manus og melodier. Modig, kult og beundringsverdig. Jeg er fortsatt usikker på om de lander helt på beina med selve forestillingen, men opplevelsen inne på Latter er fortsatt strålende.


 

Hurra for Latter sin nye storsatsing, teaterungdommen applauderer.

Det er vanskelig å skulle skrive en ren anmeldelse av selve forestillingen når det kommer til Latter. Hele kominorges scene er så mye mer enn teater. Her kan man ta seg en øl, man kan få seg en matbit og sånn sett krydre opplevelsen med mer enn underholdning. Hele stedet er strøkent. Ølet er perfekt kaldt, baren er passelig brun og toalettene (kanskje litt rart å nevne, men de fortjener virkelig å bli nevnt denne gangen,) er så rene at man kan speile seg i dem.


 

Øl er godt på teater

Rammen rundt er som dere skjønner upåklagelig. Selve forestillingen er vel, tja, litt tam. Historien om prinsesse Märtha i verdens beste land som vil være spesiell er kanskje ikke den beste. Alle de 500000000 Disney-referansene treffer nok ikke så godt som de hadde håpet. Jeg koser meg, men jeg ler litt lite, jeg bryr meg lite, og jeg er ikke ekstatisk når jeg forlater salen. Det er flere numre jeg liker «Hest-er-best» og «sangen-med-de-alternative» er høydepunkter.

Totalt sett sitter jeg vel igjen med en følelse av at selve musikalen ikke når helt opp, men teateropplevelsen den er stadig god. Så grunnene til å ta turen til latter og drikke øl mens man ser på Märtha er langt flere enn grunnene til å la være.

Helge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg