7 pleasures

Mette Ingvartsen inntar Dansens hus. 12 dansere befinner seg på scenen. Musikken går fra veldig høy til helt fraværende. Danserne er nakne. Dette er høykultur. Publikum later til å ha bestemt seg for å like dette. Det er liksom ikke helt legitimt å ikke bli imponert.

Jeg synes denne forestillingen er komplisert. Danserne er dyktige, og fryktelig mange ble fryktelig imponert. Jeg var nok ikke en del av denne majoriteten. Jeg synes nakenheten fremstår litt påtatt. Det er som om de ber deg om å elske forestillingen fordi “den er så kunstnerisk”. Jeg forstår veldig lite.

Forestillingen er nok best for dansere med høy alder og stoooor innsikt i samtidsdans. Dette er ikke så lett fordøyelig, og jeg vil ikke si den er spesielt tilrettelagt for ungdom.

Jeg føler at jeg opplever kvalitet, men denne kvaliteten når ikke helt frem til meg. Rett og slett ikke min kaffe.

– Helge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg