Herr Marmelade

Tittel: Herr Marmelade av Noah Haidle
Tid/sted: Det Norske Teateret, scene 3, lørdag 7.mai
Med: Sara Khorami, Ola G. Furuseth, Ulrikke Hansen Døvingen, Heidi Toini, Amell Basic, Rolf Kristian Larsen og Espen Reboli Bjerke
Kommende forestillingsdatoer: 12., 18., 31. mai og 3., 4., 7., 10., 11. juni 
Anmeldelse av: Helge Langerud Heikkilä

Lucy er 4 år. Hun bor alene med moren sin og alle kosedyrene sine. Moren er mye borte, men Lucy er ikke alene så mye allikevel. Hun har en fantasivenn, Herr Marmelade. Herr Marmelade er ikke som andre fantasivenner. Han har jobb, lite tid og banker opp den personlige assistenten sin. En dag møter Lucy Larry, en nabogutt på 5 år. Den yngste suicidale som noen gang har blitt innlagt på sykehuset. Larry kan også se Herr Marmelade, men hva skjer når to så destruktive sjeler møtes, og hvordan skal Lucy håndtere den voldelige Herr Marmelade?


Min personlige favoritt Larry (Rolf Kristian Larsen) sammen med Lucy (Sara Khorami)

Jeg elsker Herr Marmelade! En helt fantastisk opplevelse venter publikum på scene 3. Skuespillerne leverer så ekstremt gode rolletolkninger i et stykke som, bokstavelig talt, er blodig alvor. Allikevel ler jeg masse, jeg smiler, jeg koser meg og jeg blir så til de grader revet med. Lucy (Sara Khorami) er en ensom jente. Hun trenger venner og folk rundt seg som har god innflytelse på henne. Hele situasjonen hjemme er desperat. Alenemoren (Ulrikke Hansen Døvingen) har egentlig ikke tid til henne, og man ser i blikket hennes at hun begynner å frykte datteren. Tenk om det kommer ut hvor dårlig mor hun egentlig er? Det er blikk, nyanser, smil og mye mer som gjør denne forestillingen så helstøpt.

Den er enkel i uttrykket. Ikke noe dill-dall. Bare gode skuespillere som fremfører en god tekst. Jeg bøyer meg i støvet. Fyll opp seteradene på Det Norske Teateret, det har ensemblet virkelig fortjent.

– Helge

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg