Latter Live

Det skjer mye spennende på Latter i høst, og vi er tilbake for nok en premiere. Denne gangen er det Latter Live som står på plakaten, et konsept som filmes og sendes på NRK. På scenen står tre komikere, som alle begynner å bli godt etablert innen norsk Stand Up, i tillegg til nykommeren, Ulrikke Falch, som er kveldens konferansier. 

Hvor og når: Latter, 4. oktober
Medvirkende: Ulrikke Falch, Lars Berrum, Stian Blipp og Jonna Støme
Kommende forestillinger: Ferdigspilt
Anemlder: Kamilla Skallerud

Førstemann ut er Lars Berrum, en 2 meter høy og skalla fyr. 
Da jeg var russ, fikk man knute i lua hvis man fikk autografen til en kjendis på russebuksa. Så etter å ha sett Berrum spille improteater med Kvikksølvguttene, fikk jeg autografen hans, samt sitatet “en puck i rævva, er bedre enn to”. Nå kan det vel diskuteres i hvilken grad Lars Berrum var kjendis i 2011 (eller 2017 for den saks skyld), men humoren har ikke blitt dårligere med årene. Han er kjapp i replikken, og selv med et forrykende tempo, er min egen latter grunnen til at jeg mister noen ord her og der. Det er synd han må jobbe som sykepleier for å overleve, for denne mannen kunne underholdt en fullsatt sal på Latter i timesvis. 

Nestemann ut er Stian Blipp, et kjent fjes for alle som har sett på TV2 de siste årene. Nå er programlederen lagt på hylla, og stand up komikeren funnet fram. Blipp var nok ikke kveldens morsomste, men han var helt klart den mest imponerende. Når hobbyen din er å finne ut hvordan klovner høres ut når de har sex, kan du jo tenke deg hvilke lyder vi ble vitne til. Med det lydshowet kunne han lett ha vunnet Norske talenter! 

Siste mann ut er Jonna Støme. Jeg kjenner ham fra barne-TV, andre tror han er sanger i en kjent norsk duo. Anbefaler virkelig å se Latter Live bare for å høre om tidenes kleineste flytur. Støme opptrådte på Sommer Standup (les anmeldelsen her), også på Latter, og jeg har skjønt at gjenbruk av vitser tydeligvis er noe alle stand up komikere gjør. Det som skiller seg ut med Støme, er at jeg ler nøyaktig like mye som første gang jeg hørte de. Han har en så genuin og naturlig måte å fortelle vitsene sine på, at jeg venter i spenning og senere holder på å dø av latter, selv om jeg vet nøyaktig hva han skal si og hva som er utfallet på historien. 

Ulrikke Falch gjør en sjarmerende debut som konferansier på Latter. Hun tar den helt ut og gjør et heltemodig forsøk på å være morsom. Selv om noe blir kleint, blir det kleint på en morsom måte, så hun har publikum med seg hele veien. Om hun fortsetter karieren som stand up komiker vil tiden vise. 

Kort oppsummering: Dette er et av de morsomste showene jeg har sett på Latter, terningkast 6!  

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg