Kvikksølvguttene & Veslemøy

Det Andre Teatret i Oslo er det perfekte sted å ta med venner som er på besøk i Oslo. Improteater er unikt, gøy og hver forestilling er noe helt eget. Her er humor og god stemning i sentrum. Det å anmelde en improvisert forestilling er utfordrende (fordi det jeg ser denne kvelden ikke nødvendigvis vil gjenspeile neste forestilling). Men Det Andre Teatret har noen faste konsepter som går igjen. I kveld er det “Kvikksølvguttene & Veslemøy” som står på menyen. Jeg tar med meg en venninne som aldri har sett improteater før og gleder meg til å få meg en god latter

Tittel: Kvikksølvguttene & Veslemøy
Hvor/når: Det Andre Teatret 19.oktober kl 21.
Med: Veslemøy Mørkrid, Andreas Tønnesland, Olli Wermskog, Henrik Farley og Frank Ole Sætrang.
Kommende forestillinger: 9. og 23. november
Anmeldelse av: Ester Gjermundnes


Foto: Stian Broch

Kvikksølvguttene & Veslemøy er bygd opp av impro-leker som aktørene leder på rundgang. Gjengen på scenen har jobbet sammen lenge, og det er tydelig at de kjenner hverandre godt. De har blitt eksperter på å spille på hverandres styrker. Alle sammen er rutinerte improvisatører som vet hva de gjør. Ser man Kvikksølvguttene & Veslemøy vet man at man kan slappe av og le, for dette kan de. Timingen er strålende og de vet nøyaktig når en scene “dør”, slik at vi raskt går videre i programmet. Første del flyr av gårde, og underholdningsverdien er høy.

Dessverre taper kveldens forestilling seg etter pausen. Energien har falt både hos aktørene og hos publikum. Scenene flyter ikke like lett, temaene blir mer alvorlig, og latteren sitter ikke like løst hos publikum. Jeg begynner å kjede meg og syns forestillingen varer for lenge. Det samme sier venninnen min, som hadde vært fornøyd om forestillingen var ferdig etter første del.

Kveldens forestilling blir dessverre ikke full klaff, andre del er for svak til det. Men dette er improvisert teater, sånn går det noen ganger. Man vet aldri hva man får! Det er jo det som er så gøy.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg