Our Molecules

Det Andre Teatret har besøk av Stuart Bowden fra Australia, eller er han kanskje et romvesen? I et underlig saueull-aktig kostyme forteller komikeren en historie om et romvesen som har kommet for å drepe alle menneskene. Men etterhvert endrer ting seg. Han ser menneskene. Enda de driver å ødelegger jorda med diverse faenskap. Fortellerkunst, musikk og komedie flettes sammen i en sjarmerende liten time på Det Andre Teatret.


En absurd liten time på Det Andre Teatret, FOTO: fra http://detandreteatret.no

Tittel: Our Molecules
Tid og sted: Det Andre Teatret, lørdag 15. september 2018
Av og med: Stuart Bowden
Kommende forestillinger: Det er ingen flere forestillinger
Anmeldelse av: Helge Langerud Heikkilä

Bowden gjennomfører hele forestillingen alene. Han er eneste aktør og styrer også store deler av musikken. Han synger og spiller og forteller. Historien er lett å følge og lett å like. “Romvesenet” roter litt med ordene og er sjarmerende på sitt litt klønete vis. Han er rett og slett ganske tafatt. Samtidig som han ønsker å virke tøff og slagkraftig. Dette gir stort rom for komikk, og det er mye humring i salen.

For meg personlig blir forestillingen noe ødelagt i løpet av de siste ti minuttene. Det tas i bruk billige grep for å oppnå komikk, som jeg ikke synes er nødvendig. I tillegg bidrar dette til å ødelegge selve sluttbildet, et bilde som i seg selv både smart og gøy løst. Når det er sagt er forestillingen verken kjedelig eller spesielt krevende. Som publikummer kan du bare lene deg tilbake og se denne absurde fortellingen spilles ut.


Vi elsker de kule håndskrevne billettene vi får på Det Andre Teatret!

Det er noe flott ved å se slike engelskspråklige produksjoner. Teksten blir annerledes og det er flere fine nyanser som oppstår når manuset er så gjennomarbeidet og fint utformet som her.

Dette er vår første tur til Det Andre Teatret denne sesongen, og det føles godt å være på plass. Dette er virkelig et teater som trekker de unge til seg! Stemningen er lett og ledig, noe som skaper en unik atmosfære. Our Molecules er kanskje ikke den beste forestillingen jeg har sett, men den gjør allikevel at jeg sitter igjen med tre gode tanker: 1) Jeg skal huske å se flere forestillinger på andre språk enn norsk. 2) Jeg skal se flere forestillinger hvor jeg bare kan sitte å slappe av i salen. 3) Jeg gleder meg til flere besøk på Det Andre Teatret, 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg