Diva and the Beast

Diva and The beast! En helaften på Chat Noir fylt med latterkuler, glede og gåsehud.

Torsdag kveld fikk vi gleden av å se Diva and the Beast på Chat Noir med selveste Øyvind Blunck og Reidun Sæther i hovedrollene. Jeg viste ikke helt hva jeg kunne forvente, for dette er etter min mening en litt merkelig sammensetning av artister, og jeg sitter igjen med samme følelse nå. 

Det tok litt tid før de kom ordentlig i gang, men når Reidun endelig kliner til med “I will always love you”, og en rekke andre Whitney Houston sanger, har jeg gåsehud på hele kroppen fra første tone. Et annet høydepunkt under første akt var Øyvind Blunck sin sketsj om hvordan man ikke må blande. Det er selvfølgelig alkohol det er snakk om, og med Blunck sitt gummiansikt sitter latteren løst hos de fleste i salen. 

Vi merket fort at vi var de som trakk ned gjennomsnittsalderen blant publikum betraktelig! Vi merket også at showet til tider var lagt opp for den eldre garde, da det var gjensyn med flere av Øyvind Bluncks karakterer. Dette er noe verken jeg eller min venninne har noe særlig kjennskap til, men resten av publikum gapskrattet under disse scenene, så har man kjennskap til karakterene fra før av, er nok dette noe å få med seg.  

2. akt blir åpnet med sangen Master of the house fra Les Miserables, og dette vil jeg si er det beste nummeret Reidun og Øyvind gjør sammen. Ensemblet, bestående av fire sangere, er også med i dette nummeret og gjør en veldig god jobb. Det er stor variasjon i repertoaret, og plutselig står Reidun på scenen i en glimrende versjon av All about that base. Her må jeg også trekke fram Sofie Bjerketvedt, som gjør en så god jobb i ensemblet at hun kunne hatt sitt eget show! Likevel er stemmen til Reidun den største, og i den siste delen av showet får hun virkelig vist hva hun kan og hvor allsidig hun er. 

Hver for seg er Reidun og Øyvind fantastiske, men sammen er det ikke alltid det klaffer like bra. Spesielt de korte samtalene i første akt høres ut som de er sagt tusenvis av ganger før og virker lite troverdig. Jeg sitter for det meste og venter på at de skal begynne å synge, for lite viste jeg at Øyvind Blunck kan synge, men han er faktisk veldig god, og stemmen klinger godt med Reidun Sæther i de “riktige” sangene. 

Alt i alt var det en veldig underholdende forestilling, selv om jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg så en musikal, konsert eller et stand-up show. 

 

– Kamilla 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg