Stand Up på Latter

Latter er kjent for godt humør, godt drikke, humor og hygge. Vi i teaterungdom har flere ganger anmeldt forestillingene deres som de spiller på hovedscenen, men Latter er mer enn dette. Latter har også en Klubbscene hvor mindre profilerte komikere får muligheten til å stå på scenen og teste ut sitt materiale. Disse showene kaller de Stand Up på Latter, og 30.april dro vi for å anmelde aftenens forestilling.

Selve rommet vi kommer inn i er stappfullt av mennesker, og vi oppdager raskt at 3/4 av alle stolene er reservert. Vi tar oss derfor igjennom det trange lokalet og oppdager en trapp opp til en slags balkong hvor vi finner oss to barkrakker å sette oss ned på. Her oppe er vi omkring 80 mennesker på 50 kvadrat med en egen bar i bakgrunnen. Latter er intimt og smart. Her i Klubbscenen er det to barer, toaletter, en bitteliten scene og enkel belysning. Jordnært, enkelt og taktfullt, men alt ligger også til rette for at rommet kan være en skikkelig pengemaskin.


Selve Stand Up showet består av 4 komikere som holder (ikke overraskende) Stand Up for oss. Jonna Støme er konferansier og binder det hele sammen. Det er pause etter de to første er ferdig og kontinuerlig mulighet til å kjøpe seg det man måtte ønske i baren. Stemningen er lett og behagelig. Man koser seg. Selv om showet varer så lenge som 2 timer er det som om tiden flyr. Man chiller rett og slett. 

Hvilke komikere man får se varierer fra dag til dag, Denne lørdagen var Mads Hadler, Keith Farnan, Jørgen EP og Dex Carrington i ilden, En herlig blanding av rutine og ungdommelig mot. Jeg vil særlig trekke frem Dex som veldig underholdende. Han klarer å balansere selvironi, pikante spøker og personlige hjertesukk på en briljant måte. Ellers er nivået varierende, men aldri dårlig. Feministen i meg savner kanskje en kvinnelig stemme (det er ikke satt opp en eneste kvinne på disse showene denne måneden), akkurat der er det rom for forbedring….

Kort oppsummert er ikke dette en revolusjonerende eller genial opplevelse, men jeg koser meg. Latter tilbys i tillegg studentpris til showet på tirsdager noe teaterungdom selvfølgelig applauderer. Så om du ønsker deg en god opplevelse med godt drikke i hånden kan jeg gjerne anbefale deg å ta turen hit for studentpris. Da vet du hva du får, og det er jo egentlig veldig behagelig.

– Helge

 

1 kommentar
    1. hei mitt navn
      er yassin fariss.mitt nr 93853445. jeg fikk 2 biletter I posten.men alt er feil på billettene.det står feil dårlig og feil navn osv så jeg lurte på hva kan jeg gjøre å foresten billetten kostet meg en del.så jeg lurte på hva skal jeg gjøre.hmmm bare kaste dem og bare innse at pengene er tapt og jeg får ikke sett den konserten men sånn er livet mitt.jeg vile bare si ifra at det kan gå galt noen ganger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg