Klar som ett EGG

Sesongen er i gang og vi i Teaterungdom GLEDER OSS!
I år skal vi anmelde forestillinger hos enda flere teatre, vi skal intervjue spennende personer og ha egne konkurranser ++. 2017 ser allerede ut til å bli et kjempeår for teaternorge, og et kjempeår for Teaterungdom. Programmet vårt er sprekkfullt av spennende eventer, forestillinger, invitasjoner og hendelser, og vi er allerede godt i gang. Øyteateret inviterte til fest 7.januar. Vi var inviterte til en one night only. En one night only kalt: EGG!


Plakat av Hedda Grevle Ottesen

Øyteateret er et av mange spennende teatre med base i hovedstaden. Egg er en slags lesning, et event, det er musikk, kunst, ny dramatikk og forslag. Denne fantastiske magiske verdenen fant sted på Ingensteds. Stedet er fylt av pene ting, man blir glad av å se på pene ting. IsEGG, ballonEGG, jeg vil ta bilder av ALT. Men hva er egentlig EGG? Jeg vet ikke helt, men gøy er det.


 

Salen er stappfull av mennesker. Jeg ser så mange som fire ulike generasjoner representert, noe som er sjelden kost i teateret. Rundt om i rommet går vertskapet med EGG fulle av “forslag”. Jeg plukker meg ett. Her står et forslag til noe jeg kan gjøre, GØY! På denne måten inviteres publikum med på noe som er større enn en lesning, de er deltagende, handlende. Hele rommet er en del av forestillingen/eventet.

Den iscenesatte lesningen av EGG, et nyskrevet manuskript av Amalie Olesen, foregår på scenen med både musikere og skuespillere i aksjon. Musikk og tekst smelter sammen og publikum får oppleve EGG som venter på å bli individer. Eller er de egentlig EGG? Kanskje de er STEIN? Det oppstår litt debatt dem imellom. Uvissheten rår. Forventninger, venting og antagelser er rådende. EGG!

EGG er en rar liten greie. Men det er utrolig fint. Jeg og alle andre i salen ser ut til å storkose oss. Dette er den perfekte måten å starte det nye året på. For Øyteateret, for meg og for Teaterungdom.

– Helge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg