1.desember: Nationaltheatret – Hanne Tømta

1. DESEMBER:

Hanne Tømta, teatersjef ved Nationaltheatret


FOTO: Marte Garmann

Hva går jobben din ut på?

Jeg er kunstnerisk leder og sjef for Norges største teater, Nationaltheatret. Her er jeg så heldig å få jobbe sammen med noen av de aller beste folka i norsk teater.

Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?

Jeg hadde teater som valgfag på ungdomsskolen, var med på russerevy og jobbet i garderoben på Chat Noir. Minnene fra showene til Dizzy Tunes og ikke minst Dag Frøland er noen åpenbare høydepunkt.

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2018?

Engler i Amerika på Hovedscenen til Nationaltheatret.

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2019?

Jeg er veldig stolt over våren på Nationaltheatret, og det er vrient å peke på ett stykke fremfor andre, men skal jeg trekke frem ett håper jeg teaterungdommen vil strømme til Vi må snakke om Faust.

Hvordan skal du feire julen?

Det blir på hytta, med ribbe og skibukser.

I desember 2018 gjennomfører Teaterungdom.no sin aller første JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi de samme 5 kjappe spørsmålene til en ny teatersjef. Slik blir du litt bedre kjent med teatrene i Norge og personene som leder dem. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg