8.desember: Haugesund Teater – Morten Joachim Henriksen

8. DESEMBER:

Morten Joachim Henriksen, teatersjef ved Haugesund teater


FOTO: Christian Roth Christensen

1) Hva går jobben din ut på?

Min jobb går ut på å lede teatret kunstnerisk og administrativt. Ansette riktige folk i alle stillinger, finne produksjoner som kan sette teatret på kartet og løse samfunnsoppdraget og legge til rett for gode rutiner innad på teatret slik at vi får mest kunst for pengene vi får av staten.

2) Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom? 

Jeg anså teater som noe magisk. Noe andre fikk jobbe med. Noe som var nærmest uoppnåelig. Jeg elsket det og foraktet det på samme tid.

3) Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2018?

Jeg tror kanskje det må være “På lokalet” fra Sogn og Fjordane Teater. En danseteaterforestilling som skildret livet og menneskene på lokalet gjennom 1900tallet. Makan til presisjon og spilleglede! 

4) Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2019?

Jeg gleder meg helt sjukt til Erlend Samnøens tolkning av “En midtsommernattsdrøm” med hele The Alehouse Sessions på plass i Haugesund Teaters svar på the Globe! 

5) Hvordan skal du feire julen?

Vi (jeg og familien) feirer jul på hytta på Totenåsen! Det blir andre året – så helt klart en lang og viktig tradisjon! 

I desember 2018 gjennomfører Teaterungdom.no sin aller første JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi de samme 5 kjappe spørsmålene til en ny teatersjef. Slik blir du litt bedre kjent med teatrene i Norge og personene som leder dem. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg