24.desember: Teaterungdom.no – Redaksjonen

24. DESEMBER:

Fra venstre: Kamilla Skallerud, Stine Sørensen, Helge Langerud Heikkilä og Mari Noodt. Redaksjonen i Teaterungdom.no

GOD JUL!
Hva går jobben din i Teaterungdom.no ut på?
Helge: Jeg følger opp mailen, setter opp utkast til program, i tillegg til å se forestillinger, skrive og redigere innlegg. Mest av alt handler programmeringen om å finne en balanse. Teaterungdom.no sitt program skal alltid være variert, sammensatt og laget for ungdom. Da må man skaffe seg oversikt og prioritere knallhardt.  
Hva var ditt forhold til teater som ungdom?
Kamilla: Teater og musikal har vært en stor og viktig del av hele min oppvekst, både som utøver og publikum. Siden jeg er fra Ski, var det ikke lange veien inn til Oslo med toget, så det var alltid stor stas da mamma og jeg dro inn til byen for å se på teater. Vi så alt fra Ibsen til musikaler, og alle forestillingene jeg fikk se var med på inspirere meg til veien videre på dramalinjen og senere en utdannelse som musikalartist.
Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?
Stine: Oj, her er det en god salatbolle av forestillinger jeg ser frem til! 2020 blir et godt år for ungdommen tror jeg. Ser spesielt frem til “Ungdomsskolen” av Tigerstadsteatret og “Vårløysing” på Det Norske Teatret. Som stor Shakespeare-fan må jeg selvfølgelig også trekke frem “Helligtrekongersaften” på Oslo Nye Teater, det tror jeg blir spennende!
Hvordan skal du feire julen?
Mari: Jeg feirer alltid jul hjemme hos bestemamma og bestepappa i deilige, kalde Nord-Norge. Her er det full vinter og mørketid og det er ingenting som gir meg mer julestemning enn det! Bortsett fra lukten av pinnekjøtt, da… God jul fra Alta!
Hva som har vært våre sterkeste teateropplevelser i 2019, får du vite når vi offentliggjør de nominerte til «årets forestilling 2019» i romjulen!
I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg