Åsrevyen: Halvfullt

Se alltid lyst på livet. Glasset er halvfullt, ikke halvtomt. Positivitet trumfer alt annet. Om pasienten dør, se det positive i det. Livet er en fest. Her trengs ikke antidepressiva, men depressiva. Og selv om måkene og duene planlegger å ta over verden kan vi jo kose oss med både sex og seks, mens vi løper gjennom gangene på flukt fra tunga. Revy ække lett, men Åsrevyen 2019 fyller definitivt glasset mer enn halvveis opp.

Gospelnummeret om Follobanen er et av flere lokale innslag som svinger. FOTO: Emilie Christine Eng


Tittel: Halvfullt
Tid og sted: Ås Kulturhus, onsdag 13. mars
Instruktør: Martin Hoelsæther og Marius Nordlie Granerud
Skuespillere: Mikal Karlsen, Iris Dirven, Emilie Berg Heggelund, Ellinor Ratikainen Lund, Elias Henriksen, Benedicte Børtveits, Anders Herrød Dale og Sigrid Tofte Thiis
Kommende forestillinger: Ferdigspilt
Anmeldelse av: Helge Langerud Heikkilä


Viktigst av alt, jeg koser meg. Fra start til slutt. Bandet har på rare hatter og det ser ut som om ungdommene på scenen har det gøy, det smitter over på oss i publikum. Dette er en klassisk revy, uten mye dill-dall eller fiffige krumspring. Rett og slett en hyggelig kveld på Ås.

Det er noen utfordringer her. Det musikalske er kanskje ikke helt på plass og koreografien virker litt nølende. Av og til opplever jeg at skuespillerne binder seg litt. Det er synd, for når de våger å slå seg løs er revyen på sitt aller beste. Det jeg savner er at de kjører på enda hardere, slipper seg enda mer løs og bare leker seg med det materialet de har å jobbe med. For potensialet til å levere en virkelig strålende revy er absolutt tilstede.

Halvfullt og vel så det, vi koser oss på årets siste skolerevy. 

Jevnt over holder Halvfullt et godt nivå, og noen ganger glimter den virkelig til. Mitt favorittnummer er faktisk en film. Skrekkfilmen om “Tunga” hvor skuespillerne jages gjennom gangene på skolen er både morsomt og skummelt. Jeg gruer meg til å skvette, slik man gjør når man ser skrekkfilm. Samtidig ler jeg høyt av eleven som heller vil bli tatt av “Tunga” enn å gjennomføre elevsamtale. Også “Repper”, en lek med sjangre og stiler, trekker opp i en andre akt som leverer akkurat litt mer enn det første akt gjør.

Jeg trives i salen under Åsrevyen 2019. Halvfullt er en trivelig, god revy det er lett å like. Her er mye å bygge videre på til neste år, slik at de kan få fylt glasset helt opp.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg