Fortellerfestivalen 2021: Gi meg en klovn mens jeg lever

“Når sant skal sies så takla jeg veldig dårlig å bli sjuk”. Gunn Inger Aareskjold gir oss sin personlige fortelling, presentert som et fandenivoldsk foredrag hvor hvert evige ord er sant. Kreft er velkjent, mange har gode råd, men hva skjer om man bare blir veldig sinna? Hva om man ikke klarer å være en kompetent kreftpasient?

Gunn Inger Aareskjold vil ha en klovn, mens hun lever

Tittel: Gi meg en klovn mens jeg lever

Hvor/Når: Strømmet på www.fortellerfestivalen.no søndag 21.mars

Manus: Gunn Inger Aareskjold                              Manuskonsulent: Morten Harry Olsen

Regikonsulent: Anne Sophie Erichsen

Medvirkende: Gunn Inger Aareskjold

Kommende forestillinger: Kan sees digitalt på fortellerfestivalen.no 19.-21.mars

Anmeldelse av: Helge Langerud Heikkilä


Gunn Inger ble opphengt i ting. Stoler, noen steder har myke stoler, andre har for lave krakker. Sykehus og legevakt kan skjerpe seg der, når det kommer til stoler. Gi meg en klovn mens jeg lever er vittig, Gunn Inger virker så sjukt sint. Det er mye humor i godt sinne. Jeg ler spesielt godt av setninger som: “Si JA!  Jeg sa NEI!”.

Vi blir presentert tips, slik syke ofte får gode råd. Vi hører om et brett med puppene opp i hølet, får litt dans, sykehusklovner, såpebobler og big spender. Vi lærer at Gunn Inger er en skikkelig utbryterkonge. Jeg blir glad i Bolla Bensin. Gunn Inger er litt gæærn, og jeg elsker det.

Gunn Inger Aareskjold er utdannet musikalartist og dramalærer og har jobbet som forteller i 20 år. Dette er første gang hun forteller en selvopplevd historie.

Gi meg en klovn mens jeg lever passer nok best til en voksen målgruppe, det er et underliggende alvor under humoren som nok treffer bedre der. Forestillingen er også ganske statisk og virker noe lang. Når det er sagt ler jeg flere ganger og jeg liker Gunn Inger godt. Hun er ungdommelig og veldig kul. Neste gang hun har en fortellerforestilling skal Teaterungdom.no definitivt ta turen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg