OBS-revyen 2020: Personalmøte for nye sikkerthetsrutiner og innføring i innloggingssystemer

OBS-revyen slår til med årets kanskje lengste tittel: Personalmøte for nye sikkerthetsrutiner og innføring i innloggingssystemer på møterom B204 kl 15:45 på tirsdag. Men selv om tittelen er for lang til å huske, er selve revyen noe jeg sent vil glemme. Jeg får lyst til å komme med et høyt gledeshyl, for så moro har jeg ikke hatt det på lenge! 

 

Intet åpningsnummer uten paljetter og glitter. FOTO: Tiril Victoria Wessel-Berg Giørtz

Tittel: Personalmøte for nye sikkerthetsrutiner og innføring i innloggingssystemer på møterom B204 kl 15:45 på tirsdag.

Hvor/når: Oslo By Steinerskole (vgs), 6. januar 2020

Instruktører: Erik Goplen Gulliksen og David Kløve Kjernlie

Skuespillere: August Hein Hammer, Nova Maria Huus, Ida Sæther, Klara Bloma Mohn, Elliot Stange, Ylva Thedin, Aagot Wilse.

Kommende forestillinger: t.o.m. 13. januar

Anmeldelse av: Kamilla Skallerud


 

En perfekt revy for meg er når jeg kan sitte i salen og kose meg, le masse og bli lei meg når jeg innser at siste sang er ferdig. OBS-revyen kan huke av på samtlige punkter. De beviser at man ikke trenger å være en stor skole med mye penger for å lage god revy – to instruktører og et knippe engasjerte elever er mer enn nok.

 

Vi starter på et “kjedelig” lærermøte hvor skuespiller Klara Blomma Mohn tar oss gjennom skolens sikkerhetsrutiner og gir en innføring i innloggingssystemene. Hun blir fort avbrutt av skolens revyskuespillere som kommer inn og spør om de kan få holde revyen sin på møterommet. Siden dette er en revy, er selvfølgelig svaret “ja”, og så starter det for fullt. Vi får et godt utvalg av sketsjer, hvor punchlinene kommer tett.

 

Når dama får barn med en didgeridoo fordi hun trodde boomerangen ikke ville komme tilbake… FOTO: Tiril Victoria Wessel-Berg Giørtz

 

Elliot Stange har et hysterisk morsomt uttrykk når han spiser grøt og får servert en kamel. Han skal jo selvfølgelig ikke ha kamel på grøten, nei, han skal ha dromedar. Og julen blir aldri det samme etter sketsjen hvor “jule-” blir byttet ut med “pule-“. Pulebrus, puleselskap, første puledag, trenger jeg si mer?

 

Med så mange morsomme sketsjer er det vanskelig å plukke ut én favoritt, men jeg likte veldig godt sketsjen om lommemannen – eller “lommedama” i dette tilfellet. Sketsjen tar en morsom vri når den lille gutten skal hente godteri i lomma hennes, og reaksjonen er et utbrudd med noe sånt som “Hva? Tar du meg på tissen?!”, før den fornærmede “lommedama” forlater scenen.

 

Stomiposer blir et gjennomgangstema. Hvor idéen kommer fra har jeg ingen anelse om, men det er overraskende gøy! Finalen i første akt avbrytes to takter for tidlig, når kontordamen fra åpningen (Blomma Mohn) plutselig må ha tilbake rommet i 20 minutter. Det beste er at de plukker opp tråden og fullfører de to taktene som begynnelsen på 2. akt. Elsker det!

 

Stomiposer er sjelden forbundet med humor, men OBS gir oss et nytt syn på det å ha utlagt tarm. FOTO: Tiril Victoria Wessel-Berg Giørtz

 

Det er så deilig når en revy ikke prøver å være noe mer enn den er, og så bare funker alt sammen SÅ BRA! De bruker rommet godt og det at bandriggen er ganske stygg og upraktisk, glemmer vi fort når Kontorbandet begynner å spille. Koristene gjør ikke så mye ut av seg i 1. akt, så det er først under deres solonummer i begynnelsen av 2. akt jeg innser hvor geniale de er – spesielt den mannlige vokalisten synger sjukt bra!

 

Jaaaaaaaa, jeg kan ikke annet enn å ta av meg hatten og danse i søla for denne gjengen. Mer feel good-stemning skal du lete lenge etter, jeg kosa meg skikkelig! OBS-revyen fortjener fulle hus, for dette var gøy!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg