1.desember: Fossrevyen – Mathea Stensæth Josefsen

1. DESEMBER:

Mathea Stensæth Josefsen, skuespiller i Fossrevyen: On Ice og årets kvinnelige skuespiller under Revykavalkaden 2019

FOTO: Lucas Leonardo Ibanez-Fæhn

Hva gjør du til vanlig når du ikke driver med revy?

Man må prioritere bort mye av fritiden sin når man driver såpass intensivt med revy, og da ryker det masse tid man kunne ha brukt med venner og familie. Når jeg ikke holder på med revyen, så passer jeg ekstra godt på å være sosial! Ellers går tiden til musikk og jobb.

Hvordan er ditt forhold til teater?

Jeg elsker teater! Jeg har en kjempestor respekt for det, fordi det ligger så enormt mye arbeid og ikke minst historie bak. Det er noe annet å se på et stykke på scenen enn å se noe på skjerm. Man kan jo sammenligne det med konserter og ferdig innspilte sanger. Det blir med en gang mer ekte når det skjer live rett foran deg, og det digger jeg!

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?

Jeg har i år sett en del knallbra revyer. Jeg har også vært på det norske teatret og sett Charlie og sjokoladefabrikken- en kjempemorsom og familievennlig forestilling, og ikke minst en imponerende prestasjon av skuespilleren bak Willy Wonka. Men selvfølgelig må jeg være litt egoistisk og si at det å få spilt revyen sin på Nationaltheatret tok kaka. Det var veldig stort.

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?

Det er vanskelig å si, for jeg har ikke helt styringen på hva som kommer! En ting har jeg i hvert fall kontroll på, og det er selvsagt at det er en hel revysesong i vente. Da er det ekstra stas å se hvem som vinner neste år!

Hvordan skal du feire julen?

Nå snakker jeg veldig mye om revy, men det må man tåle. Jeg har jo mista juleferien tre år på rad nå, og dette blir den første julen uten revy på en stund. Så jeg skal passe på å spise meg mett med familien min og rett og slett lene seg godt tilbake og nyte ferien hjemme. Det blir rart og deilig:)

I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg