17. desember: Chateu Neuf og Folketeatret – Charlotte Brænna

17. desember:

 

Charlotte Brænna, kjent fra Folketeatret, Latter og Chateu Neuf hvor hun har spilt hovedrollen i bl.a. Singin’ in the rain, Askepotts jul og Grease

 

FOTO: Erika Hebbert

 

Hva går jobben din ut på?

Jeg jobber som freelancer, så jobben min innebærer mye forskjellig og en varierende hverdag. Nå for tiden medvirker jeg i musikalen «Optimist» på Chateu Neuf teater i Oslo, dubber ulike serier og filmer for Netflix, HBO, NRK og Disney for å nevne noen. Og gjør ulike eventer.

 

Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?

Jeg startet selv med teater i ung alder og det var en viktig del av min oppvekst. Teater var et fristed – enten om jeg satt i salen og så på eller medvirket selv.

 

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?

Jeg fikk reisestipend og var i New York på vårparten der jeg fikk med meg mange gode teateropplevelser. Her i Oslo tror jeg det må bli «Min briljante venninne» på Oslo Nye teater som gjorde mest inntrykk i året som gikk. Utrolig solid cast, fengslende historie, regi, scenografi – ja, hele oppsetningen. De 6 timene fløy av gårde.

 

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?

Det blir mange spennende forestillinger i året som kommer. Gleder meg til å se kollegaer i «Chess», «Så som i himmelen», «Cabaret», «Tolvskillingsoperaen» ,«Bienes historie» og selvfølgelig «Jersey Boys» – som jeg selv skal medvirke i 😉

 

Hvordan skal du feire julen?

Jula feires i Oslo med venner og familie. Skal jobbe litt i romjula og på nyttårsaften. Bortsett fra det blir det total avslapping, forhåpentligvis et par skiturer. Lange morgninger i pysjen, snop, filmer og masse mat.

 

I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg