21. desember: Trøndelag Teater og Oslo Nye Teater – Natalie Bjerke Roland

21. DESEMBER:

Natalie Bjerke Roland, kjent fra Oslo Nye Teater hvor hun har spilt i bl. a. Hair, og som nå jobber ved Trøndelag Teater. 

 

FOTO: David Byer

Hva går jobben din ut på?

Jeg er utdannet musikalartist fra Musikkteaterhøyskolen i Oslo, noe som har gitt meg flere ben å stå på når det kommer til hvilke – og hva slags type jobber jeg gjør. Akkurat nå spiller jeg en rødstrupe i «Den Hemmelige Hagen» som spilles på Gamle Scene ved Trøndelag Teater. Det er en veldig fysisk oppgave som jeg koser meg masse med. Denne produksjonen her har vært litt spesiell fordi jeg har fått ta del i komposisjonen av noen av sangene jeg synger i forestillingen. Så i forbindelse med denne produksjonen har jeg fått bryne meg på nye utfordringer. Det er Magnus Børmark har komponert musikken, men jeg har fått være med å lage låtene jeg synger selv.

 

Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?

Jeg begynte på teaterlek på Kulturskolen i Porsgrunn da jeg var syv år og siden det var jeg aktiv i barne- og ungdomsteatermiljøet i Grenland frem til jeg begynte på dramalinja på videregående. Det digga jeg. Alle mine nærmeste venner var der og det ga mersmak, noe som førte til at jeg ønsket å utdanne meg innenfor scenekunst.

 

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?

Min sterkeste teateropplevelse i 2019 må være «Little Shop of Horrors» på Gøteborg Stadsteater. Min beste venninne gjorde rollen som «Audrey», og det var innmari stas å se henne.

 

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?

En forestilling jeg gleder meg veldig til å se er «Charlie og sjokoladefabrikken» på det Norske Teatret. Jeg har to småsøsken som jeg har veldig lyst til å få tatt med på forestillingen i jula.

 

Hvordan skal du feire julen?

I år skal jeg feire jul med småsøsknene mine for første gang! Juleferien går til med familietid og hygge. Nyttårsaften feirer jeg i Trondheim etter å ha spilt siste forestilling med «Den Hemmelige Hagen».

 

I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg