12.desember: Antiteateret – Even Torgan

12. DESEMBER:

Even Torgan, kjent fra Antiteateret som skuespiller i After the end. Regisserte Nyanser av gris kåret til Årets forestilling 2018 av Teaterungdom.no

Hva går jobben din ut på?
Jeg er teatersjef i Antiteateret. Begynte som skuespiller og så har det blitt mer og mer regi. Synes det er digg å bytte på. Også er det kjempegøy å skrive. Akkurat nå regisserer jeg Psykt blod, et stykke som handler om integrering og andre generasjons innvandrere på Brageteatret – og storkoser meg, tror det kommer til å bli dritkult og vanskelig. Og så utvikler jeg flere forestillinger med Antiteateret.
Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?
Hmm. Jeg så teater en sjelden gang. Jeg gikk fra å være teaterkid til å lage mer film og syntes det var det feteste. Jeg så vel egentlig ikke så mye teater som ungdom heller. Det fantes ikke teater for ungdom liksom, i hvert fall ikke på østkanten. Men så ble jeg helt teaterfrelst etter noen måneder på VGS. Da så jeg plutselig det store potensialet til teateret.
Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?
Synes min briljante venninne var overraskende bra, kul regi.
Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?
Jeg har som mål å få sett noen forestillinger av Punchdrunk som lager teater over hele verden nå, gleder meg til alle forestillingene på Det andre teateret, Reform 97 av Tyra Tønnesen, Til ungdommen og så er jeg Dennis Kelly-fan så jeg gleder meg til Boys and girls med Stine Fevik.
Hvordan skal du feire julen?
Jeg skal spille teater hele tiden og tvinge alle i familien til å se på meg. Også skal jeg stå på ski, henge med venner og familie og slappe av. ;p
I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg