19. desember: Det Andre Teatret – Olli Wermskog

19. DESEMBER:

Olli Wermskog, kjent fra ensemblet på Det Andre Teatret og fast vert for det årlige julebord-vorset.

 

FOTO: Kjetil Aavik

 

Hva går jobben din ut på?

Jeg er heldig og har en ganske så allsidig jobbhverdag. Hovedsakelig består den av å leve, jobbe og ånde for Det Andre Teatret, hvor jeg som ensemble-medlem både spiller og utvikler nye forestillinger. Senest nå i samarbeid med «Teatret vårt» i Molde lagde vi den knakande gøyale familie-improforestillingen «Magi og fantasi operatørene». Mellom Impro og teater dubber jeg en del, og får prøvd meg som programleder/sidekick i «Kongen Befaler» på TVNorge, så ei ganske så variert hverdag. Elsker å kunne være litt potet 🙂

 

Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?

Mesteparten av min tid som ungdom gikk til idrett, fotball, ski, alt med konkurranse! Meeen, jeg begynte å steppe da jeg var 6 år gammel, så har stått på scene siden jeg var liten. Og gjennom skole-teater på VGS og forelskelsen i teater ved å spille Per Gynt, så var veien til søknad på Romerike FHS kort.

 

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?

Mmm, sterkeste teateropplevelse, ja, kanskje ikke sterkest, men en ganske så rå opplevelse var nå for noen uker siden i London da jeg så 6 timer med Harry Potter. «Harry Potter and the Cursed Child». Bruken av lys og lyd gjorde denne forestillingen helt fantastisk, det var både inspirerende og gøy! Opplevdes tidvis nesten som dans med tekstarbeid på toppen. Et litt langt, men deilig maraton med magi!

 

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?

Mange å velge mellom, men jeg gleder meg til å se en forestilling som allerede har hatt premiere i 2019 og som jeg ikke har sett, nemlig BMIs (Bare Moro Impro) sitt «Verdens Beste show». Herlig gjeng med masse allsidig talenter! Og ikke minst, fantastisk morsomme! Blir også spennende å se «Utlendingen» på Teater Innlandet.

 

Hvordan skal du feire julen?

Ettersom jeg er 50 prosent finsk så skal jeg ferie jul med familie i Finland. Henge rundt i Helsinki, knaske deilig julemat, og roe ned hue med Sauna og bading! God Jul! 🙂 

 

I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg