7.desember: Rogaland teater – Nina Ellen Ødegård

7. DESEMBER:

Nina Ellen Ødegård, kjent fra Rogaland Teater og Orlando. Under Heddaprisen 2017 vant hun prisen for sin tittelrolle og Orlando ble kåret til Årets forestilling. Hun spiller også i The Mute, kåret til Årets forestilling under Heddaprisen 2019.

FOTO: Stig Håvard Dirdal
Hva går jobben din ut på?
Mye forskjellig, men kort sagt: å tilføre troverdighet og sannhet inn i et menneske/skikkelse jeg spiller.
Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?
Jeg var medlem i BUT, og hadde derfor et nært forhold til teater.
Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?
Siden jeg spiller så mye selv, får jeg sett for lite. Men The Mute i konserthuset var en høydare for meg.
Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?
Jeg gleder meg til å spille «scener fra et ekteskap» igjen.
Hvordan skal du feire julen?
Hjemme hos mor og far❤️
I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg