10.desember: Riksteatret og Det Norske Teatret – Preben Hodneland

10. DESEMBER:

Preben Hodneland, kjent fra Riksteatret og bl.a. Book of Mormon og Oslo på Det Norske Teatret 

FOTO: Øyvind Eide

 

Hva  går jobben din ut på?

Jeg er skuespiller, og for tiden forbereder jeg meg på å spille hovedrollen i «Sult» av Knut Hamsun som skal på riksteaterturné i vinter og utover våren. 

Hvordan var ditt forhold til teater som ungdom?

Jeg er fra en bygd i Lindås, og det eneste forholdet jeg hadde til teater var revyen som Lindås Ungdomslag satte opp årlig. Jeg begynte ikke med teater før jeg var nærmere 18 år, og da ble det nettopp Lindås Ungdomslag. Før det hadde jeg sett lite teater, kun via skolen. Jeg var ikke så veldig interessert den gangen, for å være ærlig.

Hva har vært din sterkeste teateropplevelse i 2019?

Jeg har dessverre fått sett alt for lite teater i år, men jeg likte godt både «La deg være» på Nationaltheatret og «Kven drap far min» på Det Norske Teatret. 

Hvilke forestillinger gleder du deg spesielt til i 2020?

Det er mye jeg gleder meg til å se. «Kong Lear» og «Sprengd» på Det Norske Teatret, «De urolige» på Den Nationale Scene og «Jane Eyre» på Nationaltheatret er bare noen av dem. 

Hvordan skal du feire julen?

Jeg skal feire jul hjemme på Lindås med familien. Vi blir mange som alltid.

I desember 2019 gjennomfører Teaterungdom.no for andre året på rad sin helt egne JULEKALENDER:
Hver dag frem mot jul stiller vi 5 kjappe spørsmål til en skuespiller. Slik blir du litt bedre kjent med skuespillerne du ser på scenen. Kjapt, enkelt, og på ungdoms egne premisser
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg